EZK Föld napi túra - tesi alkalomnak is számít

Találkozó: 8:15, Újpest-Városkapu XIII. kerületi oldal, 7-es kocsiállás, előre megváltott jeggyel
2013
április 28.
BME
Budapest
Free
Miért gyere el?

A BME Egyetemi Zöld Kör meghív titeket Föld napi túrájára, melyet i...

A BME Egyetemi Zöld Kör meghív titeket Föld napi túrájára, melyet idén a jeles naphoz képest egy héttel elcsúsztatva, április 28-án tartunk meg a Visegrádi-hegységben, pazar kilátással a Dunakanyarra. A túra a Testnevelés Központ jóvoltából egy darab testnevelés alkalmon való részvételnek is számít.

/AKINEK BÁRMI PROBLÉMÁJA, SÜRGŐS KÉRDÉSE VAN, AZ KERESSE:
KÖVÉR CSABA ATTILA túravezetőt: +36705808889
vagy
HORVÁTH GERGELY eseményszervezőt: +36705953738/

Újpest Városkaputól (XIII. kerületi oldal) a 8 óra 35-kor induló 880-as volánbusszal utazunk. Vasárnap révén érdemes már 8.15-kor, előre megváltott jeggyel a 7-es kocsiállásnál várni a buszt.
Visegrád, Diós megállónál szállunk le.
A buszjegyet előre kell megváltani, a diákjegy egy útra 420 forint. (a buszra 9 órakor Szentendre autóbusz-állomáson is fel lehet szállni)
Visszafelé Dömös, Posta megállóhelynél szállunk fel, innen a diákjegy Újpestig 465, Budapest Bérlettel 420 forintba kerül. (A gyors felszállás érdekében érdemes pontosan kiszámolt összeggel érkezni.)

Az útvonalról az egykori túra kurzus vezetőjétől, Kövér Csaba Attilától:

Egy nagyon keveset sétálunk a 11-es út szélén, majd letérünk egy végig igen széles erdészeti útra, ami kacskaringózva bár, de így legalább kevésbé meredeken vezet föl a Prédikálószékhez vezető gerincre, és közben több helyen is csodás panoráma nyílik a tájra.
Felmegyünk a Prédikálószékre, ez lesz a túra legmagasabb pontja a maga 639 méteres tengerszint feletti magasságával. Innen be lehet látni az egész Dunakanyart, és ha nincs nagyon elfoglalva, kiváló piknikezőhely. Mivel itt egyébként is nagy pihenőt tartunk, sort kerítünk az adminisztrációs dolgokra is.
Lefelé tovább a Vadállóköveken megyünk. A Vadállóköveket elérve láthatjuk Dobogókőt, a Rám-szakadékot, a Lukács-árkot, a Malom-patak völgyét.
A Vadállókövekről a völgybe leérve egy kis forráshoz érkezünk , ahol szintén lehet piknikezni, igény (és a rendelkezésre álló idő) szerint játszhatunk is. Innen a buszmegálló már csak kb. 2 km, és ugyanúgy a 880-as busszal lehet visszajönni Újpestre, mint amivel jöttünk.

Fontos információk:

- a túra 12-13 km hosszú
- az egész túrára elegendő vízmennyiség legyen mindenkinél, ez legalább egy másfél literes palackot jelent fejenként
- a hátizsák legyen ténylegesen két vállra felvehető hátizsák, a többi megoldás a lejtmenet során maximum galibát fog okozni
- bordázott talpú, zárt cipőre szükség lesz, de ha van betört, bokát fogó bakancs, akkor inkább az ajánlott, a baleseteket elkerülendő. Szűz bakanccsal nem érdemes jönni, annak valószínűleg sírás lesz a vége
- hosszú nadrág javasolt
- az útvonal megengedi, így kutyákat is szívesen látunk
- a tesi alkalom elismeréséért fel kell írni a nevet, neptun kódot, tárgykódot, kurzus számát/sportág nevét és óra időpontját (pl. kosár hétfő 12 óra). Ehhez majd csinálunk egy jelenléti ívet
- a túrán mindenki saját felelősségére vesz részt!

Szeretettel várunk mindenkit!
További info az esemény weboldalán.