A Monday Session számos elképesztő vendégéről elmondhattuk, hogy az egész életük a zenéről szól, de ez kevesekre igaz annyira, mint az október 13-án Budapestre érkező Count Bass D-re.
Az 1973-ban született Count (civilben Dwight Farrell) lelkész apja bátorítására már négyévesen templomi zenész volt, és ahogy cseperedett, szinte minden hangszer mögött megfordult, és aztán nyilván rákattant a rapre is. Húszéves volt, amikor Pre-Life Crisis című nagylemezére lecsapott a Sonyhoz tartozó Chaos Recordings, de a folytatás egészen más irányt vett.
Az anyag egyéves csúszással jött ki, és annyira “progresszívnak” érezték a fejesek, hogy hősünket végül ki is rúgták. A tapasztalat mély nyomot hagyott D-ben, nagykiadó k
özelébe azóta sem vitt samplert és mikrofont, helyette viszont két évtized alatt a független hiphop ikonikus szereplője lett, egy igazi underground példakép.
Megjelenéseit lehetetlen felsorolni, diszkográfiája brutális méretű, több tucatnyi kisebb-nagyobb japán, amerikai, német labelnél találkozni a nevével. LP-i és EP-i között van instrumentális és szöveges, utóbbiakból talán a J. Rawls, Edan és MF Doom vendégségével készült Dwight Spitz album a leghíresebb.
A mostani európai turné apropója a Count In Cologne EP, ami Count és a kölni haverok párhetes tavalyi stúdiózásának frissen megjelent lenyomata. A Monday Sessionön Count Bass D-n kívül az ezen közreműködő Twit One is itt lesz, ami külön is szuper, mert ő sem a névtelenségből, hanem a zsúfolt német bítszcéna élmezőnyéből érkezik.
Hozzászólások