„Tíz képből álló, Fényember című sorozatomban az emberi test négyes beosztásából kiindulva reflektálok a kozmikus emberre (Adam Kadmón), és a hierarchikus világok antropomorf elrendezésére. A nagyméretű digitális printek egyenként négy egymásra exponált analóg diaképből épülnek fel.
A sorozat elkészítése során a legfőbb referenciát a különböző fénymetafizikák üzenete jelentette számomra, ami a címadásban is tetten érhető: a műciklusban kiemelt szerepe van az iráni hagyománynak (lásd a címadó Fényember és a Keveredés kora című printeket, valamint Henry Corbin erre vonatkozó alapvető kutatásait), a kabbalisztikus (Ádám álma című kép és Elliot R. Wolfson kortárs kutatási eredményei) és a keresztény misztikus belátások alapján az imaginális képalkotásnak. Ezen kívül a nyugati hermetikus, asztrológiai hagyományra (Asztrális-, Sziderikus-, és Naptest), a manicheus (Fénypillér) és a távol-keleti, buddhista fénytestre (Szivárványtest) is történik utalás.
A sorozat eddigi munkásságom összefoglalásának tekinthető. A címadó kép vetített formában fog megjelenni a térben, ezzel is kiemelve a fény közvetlen és transzcendens képalkotó jelentőségét.
A sorozat néhány darabja szerepelt a Megapixel 2014-es tárlatán, valamint az Asztrológia és művészet című nemzetközi kiállításon a Magyar Műhely Galériában.”
Kecskés PéterBevezetőt mond a művész.
Élő Fényember: Sógor Ákos.
Hozzászólások