A filmcselekmény keretét Maupassant két szerelmi történetéből vett motívumok alkotják, de Godard sok megállapítást sző a cselekménybe korának politikájáról, gazdaságáról, sokféle alakban, részben dokumentarista jelleggel. A film főhőse Paul, egy párizsi fiatalember, aki katonai szolgálatból lép ki "az életbe", egy erősen politikával áthatott világba, s beleszeret egy táncdalénekesnőbe, aki két másik lánnyal él együtt egy lakásban. A fiatalok közt feszült viszony alakul ki.
Egyfajta tanulmány a "modern" nőről - hasonlóan az Éli az életét - tizenkét képben (1962) c. opushoz, de annál sokkal könnyedebb hangvétellel. Nem véletlen Jean-Pierre Léaud szerepeltetése sem -, amely utalás Francois Truffaut önéletrajzi filmjeire - kikacsinás a kolléga felé: "Barátocskám, ezt így sokkal jobban lehet(ne) csinálni!" (utalva
François Truffaut önéletrajzi filmjeinek egyre kommerszebbé válására...)
Meghívott előadó:
Attila Sárosi filmesztéta.
Hozzászólások