A netes képzabálás nem az első esete az extrém vágykeltő vizuális forrásoknak: a heteronormatív szexuális sztereotípiák által életre keltett újkori pornográfia már jó ideje kialakította saját képi kánonját. Ezt leginkább egy domináns, egyre agresszívebbé váló, a kereskedelmi vágykeltés szempontjából elképzelt férfi-tekintet ingerlése strukturálja.
Brückner János festményei ennek a képi identitásnak a kritikáját nyújtják egy sajátos technika – a human printing – szenvtelen, objektív használatával. A munkák a képpontokból kalkulált látvány elvét felhasználva jönnek létre, mint nyomtatott képek. A pornómentes pornóképek mechanikus újraalkotásával az élvező arcok szétesnek, a kötelezően kívánatos látvány helyén szenvedő, meghatározatlan arcok irányítják vissza a voyeur tekintetét saját magára.
A Bencze Péter által létrehozott Everybody Needs Art arra vállalkozik, hogy a fiatal, kortárs magyar képzőművészetnek alternatívát nyújtson a white cube gettójához képest. Eddigi egyéves működése során kiállításokat és eventeket szervezett többek között lebontásra ítélt etyeki házakban, egy régi belvárosi ecsetboltban, a Design Terminálban, folyóparton és egy gimnáziumban is, hogy a szélesebb közönség számára hozzáférhetőbb és közvetlenebb lehetőséget kínáljon fel a művek megismerésére. A jelenlegi kiállítás helyszíne az ENA Viewing Space, egy Gellért térhez közeli lakóház különleges hangulatú tetőterasza a város felett. A helyszín sajátossága miatt a kiállítás megtekintése előzetes jelentkezéshez kötött.
Hozzászólások